Prava putnika u slučaju otkaza ili kašnjenja broda!


Jadrolinija
U slučaju otkaza ili kašnjenja broda, kao putnik imate određena prava na koja se u takvim slučajevima možete pozvati. Ako je put otkazan ili brod u polasku kasni više od 90 minuta, tada imate mogućnost izbora. Možete dobiti povrat novca za kartu ili možete dobiti prijevoz do konačnog odredišta po sličnim uvjetima prvom sljedećom prilikom i bez dodatnih troškova. Također, u tom slučaju, operater je odgovoran za plaćanje hotelskih troškova u iznosu do 80 eura po noći (ako zbog otkaza ili kašnjenja morate prenoćiti) te vam ovisno o vremenu provedenom u čekanju mora osigurati veći ili manji obrok.

Nadalje, ako dolazak broda na odredišta kasni više od 1 sat, imate pravo na odštetu koja ovisno o duljini kašnjenja iznosi 25% ili 50% cijene karte. Međutim, valja imati na umu da se odšteta ne može dobiti ako je kašnjenje uzrokovano teškim vremenskim uvjetima ili u sličnim slučajevima više sile.

Naravno, ako smatrate da prijevoznik nije poštovao vaša prava možete se žaliti prijevozniku u roku 2 mjeseca od događaja. Prijevoznik mora reagirati u roku od 1 mjeseca i dati konačni odgovor u roku od 2 mjeseca nakon primitka žalbe. Ako niste zadovoljni odgovorom prijevoznika možete se obratiti nacionalnom provedbenom tijelu (u Hrvatskoj se možete obratiti Agenciji za obalni i linijski promet).

Navedena pravila se ne primjenjuju:
  • brodove kojima se prevozi manje od 13 putnika
  • brodove koji nemaju više od 3 člana posade
  • brodove koji prometuju na udaljenosti manjoj od 500 metara u jednom smjeru
  • većinu povijesnih brodova
  • izletničke i turističke brodove – ako nemaju mogućnost smještaja ili ako putovanje ne traje dulje od 2 noći.