Prava putnika u slučaju uskrate, otkaza ili kašnjenja leta!


original_Getting_United_to_Pay_EU_Compensation_for_a_Flight_Delay
Uredbom 261/2004/EC (u daljnjem tekstu: Uredba) i Zakonom o obveznim i stvarnim odnosima u zračnom prometu (u daljnjem tekstu: ZOSOZP) propisana su osnovna prava putnika u slučaju otkaza, uskrate ili kašnjenja leta. Važno je napomenuti kako se navedena pravila odnose na slučajeve u kojima putnici putuju iz zračne luke države članice Europske unije ili potpisnice ECAA sporazuma (Albanija, Bosna i Hercegovina, Srbija, Island..) u drugu državu članicu ili potpisnicu ili u neku treću državu, te u slučaju kada putnici putuju iz neke treće države u državu članicu ili potpisnicu ECAA sporazuma. Znači, da bi se primjenjivala pravila propisana Uredbom i ZOSOZP-om potrebno je da putnik putuje iz ili u državu članicu Europske unije ili državu potpisnicu ECAA sporazuma. Osim navedenih uvjeta, za ostvarivanje prava potrebno je i da putnik ima potvrđenu rezervaciju za let te da je obavio prijavu za let (check in) najmanje 45 minuta prije leta (osim u slučaju otkazanog leta).

Ako let kasni više od:
- 4 sata za letove duže od 3500km
- 3 sata za letove od 1500km do 3500km
- 2 sata za letove do 1500km
putniku pripadaju sljedeća prava na skrb tijekom čekanja:
1. pravo na besplatne obroke i piće u razumnom odnosu s vremenom čekanja
2. pravo na hotelski smještaj ako je potrebno
3. pravo na dva kratka telefonska poziva, telefaks ili slanje poruke putem e-pošte
4. u slučaju kašnjenja duljeg od 5 sati imaju pravo na povrat novca za neiskorištene dijelove karte

U slučaju da vam je zbog prevelikog broja putnika na letu uskraćen ukrcaj na let tada imate sljedeća prava:
- sva prava na skrb tijekom čekanja
- pravo na najraniji let do vašeg konačnog odredišta
- ovisno o raspoloživosti sjedala, možete se umjesto toga odlučiti na preusmjeravanje na let do vašeg konačnog odredišta na neki kasniji datum koji vam odgovara, ali tada sami snosite trošak hrane, smještaja i prijevoza
- ako vam je uskraćen ukrcaj protiv vaše volje, također ostvarujete pravo i na naknadu
Naknada iznosi:
a) 250 eura za letove do 1500 km
b) 400 eura za letove od 1500 do 3500 i
c) 600 eura za ostale letove

Ako vam je otkazan let za koji imate valjanu rezervaciju, također imate pravo na preusmjeravanje, skrb, povrat novca i naknadu kako je navedeno. Ali, ako je let otkazan zbog izvanrednih okolnosti koje se nisu mogle izbjeći, čak i ako su poduzete sve razumne mjere, putnik ne ostvaruje pravo na financijsku naknadu, ali zadržava ostala gore navedena prava.

Kako bi ostvarili vaše pravo prvo se morate obratiti avioprijevozniku čiji je let otkazan, kasni ili povodom čijeg leta je došlo do uskrate ukrcaja. Ako niste zadovoljni odgovorom ,odnosno rezultatom, možete se obratiti
nacionalnim regulatornim tijelima.